Stopp och belägg!

Sitter på tåget på väg hem från Falsterbo, Skåne. Väldigt fina hästar och väldigt mycket sol.
Förra helgen dansades det, dracks drinkar och bubbel ända in på förmiddagskvisten följt av skaldjursbaluns och massa skratt. Skräckfilmkväll framför brasan och nattbad.
Sitter här nu, trött och bränd och ruggigt sunkig och ändå kan jag inte bara landa. Här i tågsätet. Här och nu. Hjärnan går på högvarv fast jag säger åt den att bara chilla.
Jag försöker förklara: ”ta det lugnt, va!” Hjärnan ba: ”mera mera, imorgon vill jag göra det här, nästa vecka ska jag göra det här… Volleykalas, Stockholm, åk hit, res dit. Ring den, stanna här, sov där. Boka, fixa, plugga. Glöm inte vila på det, snacka med den, köp det där…”

Tiden väntar inte på någon, i alla fall inte på mig.
20130711-230325.jpg20130711-230340.jpg
20130711-230715.jpg

0 Svar to “Stopp och belägg!”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar